23 Haziran 2016 Perşembe

LETONYA DENEYİMİ

Merhaba Dostlar,
Öncelikle yeniden merhaba. Bugün farklı bir konu hakkında yazmaya karar verdim. Bu blogda açıkçası yazmak istediğim her şey hakkında yazmayı düşünüyorum. Tabii ki ileriki zamanlarda sizin görüşlerinize göre bu formatı değiştirebilirim ancak şu an zaten çok fazla okurum olamdığı için böyle yazmayı sürdüreceğim. :)
Eveet asıl konumuza gelirsek 6. sınıftayken bir Avrupa Birliği projesi kapsamında bir haftalığına Letonya isimli bir ülkeye gitmiştim. Çok fazla bilinen bir ülke olmadığı ve çok küçük olduğunu söylemeden geçmeyeyim. Letonya Rusya yakınlarında ve 1. Dünya Savaşı'nın sonlarına doğru bağımsızlığını ilan edip Rusya'dan ayrılmış bir ülke.
Biz bir pazartesi sabahı-daha doğrusu sabahın ilk ışıklarının olduğu zamanlar- Ankara'dan uçağımıza bindik. İstanbul aktarmasının ardından ise Riga'ya yani Letonya'nın başkentine vardık. Gidişimiz bir proje kapsamında olduğu için biz öğrenciler Letonyalı öğrencilerin evlerinde kalacaktık. Türkiye grubundan 3 öğrenci gitmiştik ve benim Leton partnerimin ismi Vita idi. Riga ya vardığımızda başkenti dolaşma imkanımız olmamıştı ama ileriki günlerde zaten bizi yeniden Riga ya götürdüler. Riga'da ilk durağımız ülkenin en ünlü kafelerinden biriydi. Kafe dediysem de öyle küçük bir yer değildi muhteşem bir bahçesi vardı. Ayrıca biz paskalya mevsimine yakın gitmiş olacağız ki etrafta paskalya yumurtalarıyla donatılmış ağaçlar bile vardı.
 
Sonrasında Dauvagapils adı verilen küçük bir kasabaya geçtik. Ertesi gün bize okullarını tanıttıkları gündü. Onların eğitim sisteminde ortaokul 9. sınıfın sonunda bitmekle birlikte onların 9. sınıf biyoloji konularının bazılarını biz 6. sınıfta görüyoruz Türkiye'de. Daha sonraki günlerde de yine bize kültürlerini tanıtmaya yönelik bir çok aktiviteye dahil ettiler. Ülkenin en büyük kiliselerinden birine gittik. Şimdi lafı fazla uzatmadan buraya birkaç fotoğraf bırakıp blogu bitiriyorum. Fotoğrafların kaliteleri için ise özür diliyorum, sanırım çekmeyi pek becerememişim. Yorumlarınızı bekliyorumm. ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder